Lördagsplugg

Jag sitter då alltså en lördagkväll och pluggar. Vad gick snett kan man ju undra? Jag jobbade en stund idag och ska även jobba imorgon, därav min extremt tråkiga lördag. Men jag får se, dyker något rolig upp så är det möjligt att jag går ut en sväng i alla fall. Men det lär väl inte hända något allt för roligt kan jag tänka mig. Men det återstår att se. Är ju i alla fall bra att jag kommit igång med tentan nu då jag jobbar måndag, tisdag, onsdag och har endast torsdag och en liten liten stund på fredagen att skriva. Så jag ska väl egentligen inte klaga. Men roligt är det inte, det lovar jag. 
 
Imorgon är det som sagt jobb som står på schemat. Sen blir det troligtvis lite plugg inklämt där någonstans också. Kan man ju tycka i alla fall, det får vi väl vänta med och se imorgon. Jag slutar aldrig förvåna mig själv när det kommer till att lata sig med plugget. Finns alltid så mycket roligare saker att göra. Jag menar, helt plötsligt är det både roligt att gå ut och springa och diska. Märkligt det där! Springa kommer jag definitivt inte göra och jag hoppas att jag håller mig borta från disken också, skulle vara väldigt skönt att bli klar med tentan så fort som möjligt. Så kan man slappna av lite under veckan innan ännu en kurs startar. Tänk vad skönt när man gick i högstadiet och gymnasiet när man kunde köra på ursäkten att "det är precis efter lovet juuuu" i ett par veckor för att skjuta fram eventuella prov eller inlämningar. Om man bara visste hur lyckligt lottad man var då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0