Sociala relationer

Idag har jag och Jessie haft våffelmys hemma hos morfar! Vi var där någon gång efter tolv och vi satt och pratade och han bjöd på våfflor. Inte helt en fel en vanlig torsdag liksom. Eller egentligen är den ju inte så vanlig för mamma fyller faktiskt år idag! Meeen hon jobbar hela dagen, så hon fick vara utan våfflor. Nu har jag kollat upp lite inför tentan som jag tänkte börja skriva på senare idag och alldeles strax ska jag börja med middagen. Kocken Jossan ska idag servera lasagne! Kommer, förhoppningsvis, bli väldigt gott.
 
Sen ska jag som jag skrev börja med tentan. Tycker faktiskt inte att det ska bli jobbigt utan ser fram emot att skriva den. Kursen är väldigt intressant så blir bara roligt att skriva och kolla mer i böcker osv. Det är extremt synd att denna kurs är så pass kort och liten som den är då den handlar om väldigt stora grejer. Naturvetenskap kursen och pedagogisk dokumentations kursen har liksom varit större än denna. Men vad av de är egentligen viktigast? Barns rättigheter, mobbing och kränkande behandling eller hur man kan jobba med kottar i förskolan.. Visserligen har alla kurser en mening och visst det är bra att de kommer exempel med hur man kan jobba med naturvetenskap med förskolebarn MEN att den kursen tar mer plats än denna är bara konstigt. Och tråkigt då denna kurs som sagt är väldigt intressant och väldigt givande. Hur många har ens koll på FNs barnkonvention? Och barns alla rättigheter? Jag hade det inte. Av alla böcker jag har läst denna utbildning så har jag aldrig känt att jag velat köpa någon bok, men skulle nog kunna köpa alla böcker vi läst i denna kurs. Den borde ha mycket mera plats och vara mycket större och krävande. Så ja, tentan ska bli väldigt rolig att skriva faktiskt. Kommer nog bli svårt att hålla sig inom ramen då vi inte alls får skriva mycket. Jag kommer ha för mycket att skriva. There's a first time for everything!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0