Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu

Jag vill ha massor av saker just nu. Choklad, ingen matte att plugga, ett städat rum, lite sällskap just nu, värme, glass, nya kläder, tatuering, lov och så vidare.

Men det jag helst av allt vill ha är 1 juni och 29 juni. Den 1 juni tar jag STUDENTEN. Fatta lyckan alltså. Onsdag den 1 juni. Kommer bli hur bra som helst. Upp klockan halv sex på morgonen kanske, sminka sig, på med klänningen, fixa håret, på med mössan, klackar och smycken. Packa champange och jordgubbar och dra någonstans och ha champangfrukost! Därefter till skolan några timmar innan det blir dags att springa ut! Stå så lycklig och hoppa utanför skolan för att sedan försöka hitta släkt och vänner och få kramar och gratulationer av dom en stund innan man byter om, upp på flaket, dränkas i all äcklig drick och ha skitkul. För att sedan komma tillbaka äcklig som aldrig förr till skolan där pappa står med bilen och väntar. Skjutsar hem mig, där jag duschar och byter om igen och hälsar på all släkt och alla vänner och käkar asgod mat för att sedan avsluta kvällen med party. Gud vad jag längtar!

Och 29 juni. Dagen då jag och mina bästa vänner åker till Grekland, Rhodos i en vecka. Där vi ska sola, bada, shoppa, festa och bara ha världens bästa vecka. Kommer bli obeskrivligt.

Vill att tiden ska gå fortare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0