Plugga

Ser fram emot att åka till Växjö faktikst. Kanske inte själva resan just dit, men att en kurs drar igång. Ska bli riktigt roligt faktikst! Detta är nog första gången som jag faktikst längtar till skolan. Jag hoppas att jag till nästa termin eller nästa år kan komma in på hela programmet dock. För att skaffa mig en hel utbildning och sedan börja leva livet efter skolan. Flytta och börja jobba med något man trivs med. Bilda familj och ett liv helt enkelt.

Jag har ju ett liv nu med i o för sig, men ni förstår väl vad jag menar? Klara sig helt själv och förhoppningsvis bo med någon man älskar och vill dela sitt liv med. Och jag är glad att jag redan kommit på vad jag vill läsa i skolan. Vet inte riktigt exkat VAD jag vill bli, eftersom man kan börja jobba på flera olika ställen, men ungefär. Och det känns bra. Nu ska jag bara lyckas ta mig dit också. Men det ska nog gå. Envis har jag ju alltid varit. Och ge upp är inte heller riktigt min grej. Eller ja, det beror väl lite på vad det gäller. Men ge upp på livet kommer jag inte göra.

Hade väl varit brutalt mycket enklare om jag inte varit så lat i skolan tidigare. Men jag har iallfall bra betyg och det ska nog gå bra. Iallafall om jag lyckas hitta ett jobb under tiden jag läser på distans nu också, tjäna lite pengar. Spara lite pengar som jag har användning av senare. Ja ja, vi får väl se vart jag hamnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0